ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ТУРИСТИЧЕСКО ПЪТУВАНЕ

Резервация и записване:

Резервация се прави в офиса на ТУРОПЕРАТОРА, при оторизираните ни агенти, по тeлефон или е-mail. Пътуването се счита за заявено и потвърдено от агенцията при получаване на номер на резервация. След внасяне на депозит от 35% от сумата за пътуването (ако не е упоменато друго) се сключва договор за организирано пътуване. В случай че пътуването трае по-малко от 24 ч, не включва нощувка или не надвишава цената от 75 евро, сумата по резервацията може да се изисква без издаване на съответния документ за предплатена услуга.

Ако има несъответствия между заявката и потвръждението, ще Ви изпратим ново предложение в рамките на 3 дни. Договорените услуги се описват в предоставената оферта и в документите към резервацията.

Цени и отстъпки:

Обявените цени в евро се заплащат в лева по курс 1 EUR = 1,96 лв.

Цените за ранни записвания важат при направена резервция (с внесен депозит мин 35%) минимум 90 дни за самолетните екскурзии и 60 дни преди датата на първа услуга за всички останали резервации. Ако към конкретна оферта има различни от посочените условия за Ранни записвания се прилагат посочените в офертата условия.

Плащане:

В рамките на 3 дни след потвърждение на резервацията ПОТРЕБИТЕЛЯТ се задължава да заплати депозит в размер на 35% от сумата, ако не е упоменато друго, за описаните в договора услуги. Остатъкът до пълната сума трябва да бъде внесен до 21 дни преди датата на първата услуга, ако не е упоменато друго. Плащането може да се извърши в брой в офиса на ТУРОПЕРАТОРА или при оторизираните ни агенти, с кредитна карта или по банков път на посочените сметки в лева и евро:

ПИРЕОС  БАНК
В полза на Балкан Комфорт Д.М.С.  ООД

в лева

IBAN BGN – BG87PIRB74051735000830

BIC CODE – PIRBBGSF

в евро

IBAN EUR – BG61 PIRB 7405 1735 0117 74

BIC CODE – PIRBBGSF

Основание за плащане: номер на резервация

При записване в последния моменет цялата сума се заплаща в момента на резервацията. Това важи и за и промени, и неустоики по резервацията.

При плащане с кредитна  карта се заплащат допълнително 4% за банкови такси.

В случай, че ПОТРЕБИТЕЛЯТ заплаща на място хотелски резервации в избрания туристически обект,

Туроператорът инкасира такса резервация в размер не по-голям от 50% от първата нощувка.

Необходими документи:

Валиден задграничен паспорт и медицинска застраховка за периода на на пътуването.

За страните от Европйския съюз, с които България е в безвизов режим е възможно пътуване с лична карта.

За страните, с които сме във визов режим, можете да получите информация от съответните консулски служби.

За деца под 18 години, пътуващи без някой от родителите си, се изисква нотариално заверено родителско разрешение детето да напусне страната. В случай, че ПОТРЕБИТЕЛЯ не представи или представи неправилно попълнена декларация, в следствие на което не е допуснат да премине границата на България, ТУРОПЕРАТОРА не забавя провеждането на програмата на останалата част от групата и не дължи неустоики на ПОТРЕБИТЕЛЯ за непроведеното пътуване.

Задължения на страните:

При пътуване извън България ПОТРЕБИТЕЛЯ се задължава да осигури необходимите лични документи, оформени в съответствие с законите на посещаваната страна и Република България.

ПОТРЕБИТЕЛЯ се задължава да заплати в пълен обем и в установените срокове стойността на туристическите услуги описани в Договора.

ПОТРЕБИТЕЛЯ се задължава да спазва законовия ред на страната, в която пътува, както и да напусне държавите, включени в пътуването в законово разрешени срокове, в противен случай, всички последици са за негова сметка и ТУРОПЕРАТОРА не носи отговорност за разходите и формалностите, свързани с връщането му в България.

При инциденти и нанесени щети на хотели, превозни средства и на трети лица от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ, последният е длъжен да възстанови на място нанесените и установени щети.

ПОТРЕБИТЕЛЯТ, който възнамерява да извърши пътуване и престой в страни с повишен риск от инфекциозни заболявания, е длъжен да премине съответна профилактика съгласно международните медицински изисквания.

При организирани групови пътувания ПОТРЕБИТЕЛЯТ се задължава да се явява навреме на уточнените от водача сборни пунктове. Всички разходи, претърпени от туристите поради закъснение или неявяване и последващо изпускане на автобуса, самолета, кораба, влака или саответното превозно средство са изцяло за сметка на туристите, независимо от причината за закъснението.

ПОТРЕБИТЕЛЯТ се задължава при непроведено пътуване да върне сертификата за сключената застраховка.
ТУРОПЕРАТОРА се задължава да предостави в съответствие с условията на този договор туристическите услуги, заплатени от Потребителя и описани по-горе.

ТУРОПЕРАТОРА се задължава да осигури задължителна застраховка на Потребителя “Медицински разходи при болест и злополука” за пътуванията извън страната /включени в пакетната цена или срещу допълнително заплащане/ и по искане от Потребителя да го застрахова от други рискове по време на пътуването срещу допълнително заплащане.

За пътуванията в държави за които се изискват визи за български граждани, ТУРОПЕРАТОРА се задължава да съдейства на Потребителя, като му предоставя необходимите документи/ резервации, ваучер, билети и др./. По искане на Потребителя, Туроператора ще подготвя и внася документите му в съответните консулски служби. В този случай Потребителя е длъжен да представи на Туроператора изискуеми от съответното Консулство документи, както и да заплати таксите за визата. Непредставянето на документите и неизплащането на таксите или неявяването в Консулството на лично интервю, ако е необходимо, се счита за отказ от пътуване по вина на Потребителя. Издаването на визи за съответната държава е в компетенцията единствено на съответното Консулство и не се гарантира от Туроператора. В случай на отказ от страна на Консулството, платените от Потребителя такси за издаване на визата не се връщат, както и 100 лв. технически разходи, при условие, че няма друго изискване, напр. Предварително платена първа нощувка. Размерът на таксите за издаване на визите се посочва в съответната информация на туроператора по чл.28(5) от ЗТ.

Когато ТУРОПЕРАТОРЪТ направи значителна промяна в някоя от съществените клаузи на договора, той е длъжен да уведоми незабавно ПОТРЕБИТЕЛЯ, който може:

  • да приеме промените, което се удостоверява с допълнително споразумение към договора и което уточнява тяхното отражение върху цената
  • да се откаже от договора, без да дължи неустойка или обезщетение.

Замяна на хотела или заведение за хранене и развлечение от същата или по- висока категория или класа не се счита за значителна промяна на Договора.

Промени на цените и услугите:

ТУРОПЕРАТОРЪТ има право на увеличение на цената, което се счита за значително, когато е в повече от 5% от пакетната цена, при покачване цените на горивата, промяна във валутните курсове, възникнали след подписване на договора или увеличение на транспортните разходи поради несъбиране на необходимия минимален брой участници при организирни групови пътувания.

ТУРОПЕРАТОРЪТ си запазва правото да прави промени в началния час и място на тръгване и часа на пристигане.

При организирани групови пътувания ТУРОПЕРАТОРЪТ има право да променя транспортната фирма, вида и категорията на транспортното средство, с оглед броя на записаните туристи по определена програма.

При организирани групови пътувания ТУРОПЕРАТОРЪТ си запазва правото на промени в последователността на изпълнение на програмите.

Промяна на резервация:

Ако по желание на ПОТРБИТЕЛЯ трябва да бъдат предприети промени след резервацията, се създават разходи както при анулация. При по-незначителни промени се начислява само такса за обработване в размер на 15 евро общо за резервацята.

До 20 дни преди датата на първа услуга ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да прехвърли правото си на пътуване на трето лице, ако Туроператора е уведомен предварително за промяната. Смяната може да бъде отказана ако другото лице не отговаря на изискванията за пътуването или ако участието му е в противоречие със законови разпоредби. ПОТРЕБИТЕЛЯТ е солидарно отговорен с третото лице пред ТУРОПЕРАТОРА за изпълнение на задълженията по договора. Третото лице декларира върху договора, че приема прехвърлянето и изцяло е съгласно с условията на договора и приложенията към него, както и че е запознато с информацията за пътуването преди приемането на прехвърлянето.

Потвърдената цена за самолетен билет е свързана с моментното му издаване. В случаи на промяна се калкулират разходи, които се заплащат допълнително и зависят от политиката на съответната авиокомпания. Това важи и за цялостната цена когато полетите се комбинират и с наземен транспорт.
Всички промени и отказ от резервацията се документират писмено.

Настаняване:

ПОТРЕБИТЕЛЯТ не трябва да забравя, че категоризацията на хотелите и автобусите се определят от оторизираните власти в съответната страна, а не от ТУРОПЕРАТОРА.

Основната цена по всяка оферта е за турист настанен на редовно легло в двойна стая /ако не е упоменато друго/. Доплащане за единична стая или отстъпка за дете и трето легло могат да се ползват, само ако в съответната оферта има цена за такова настаняване. Третото легло е допълнително, като в повечето хотели е тип разтегателен диван и е подходящо за ползване най-вече от деца. При намаление за деца, ако не е упоменато друго, първото дете ползва 100% безплатно място, второто 50% и всяко следващо плаща 100 % от основната цена, като изхранването е половин порция за възрастен. Деца под 2 години не заплащат услуги в хотелите и не ползват такива.

Стая с гледка към морето е възможно да бъде частично преградена от дървета или друга растителност, като това не дава основние за рекламации. Въпреки че някои хотели са описани като разположени на първа линия на брега е възможно между тях и плажната ивица да има алея или улица, като това също не дава основние за рекламации.

Самолетни билети:

При закупуване на самолетен билет сумата по резервацията се заплаща в пълен размер до 48 часа след потвърждението.

При закупуване на самолетен билет сроковете за анулации и неустойки описани в общите условия на Туроператора не са валидни. При отказ от пътуване от страна на клиента за вече издаден билет суми не се възстановяват, без значение колко време остава до датата на полета.

Всеки билет е обвързан с конкретни условия за ползване, неустойки за промяна на име, дата, полет и др.
Потребителят има право на до 5 кг. ръчен багаж и до 20 кг багаж, който се чекира, ако не е упоменато друго в условията към билета.

Цената на летищните такси подлежи на препотвърждение до издаване на билета, като може да се повишава или понижава многократно, за което Туроператора не носи отговорност.

Туроператора е длъжен да уведомява Потребителя за всяка промяна, който от своя страна се задължава да заплати разликата.

Анулации и Неустойки:

ТУРОПЕРАТОРЪТ има право да се откаже от договора, без да носи никаква отговорност, ако ПОТРЕБИТЕЛЯТ не извърши плащанията в определените срокове и по този начн прояви недобросъвестност при изпълняване на своите задължения. Фактът на извършеното плащане се удостоверява с надеждно оформен документ /касов бон или фактура/. Ако потребителя е внесъл депозит, но не е извършил в определените срокове, посочени в договора, плащания до пълния обем на общата цена на пътуването, депозитът не се връща и резервацията се смята за анулирана.

При организирани групови пътувания ТУРОПЕРАТОРЪТ си запазва правото да анулира без предупреждение пътуването на всяко лице, чието поведение е такова, че причинява опасност, стрес, вреди, гняв, има криминални прояви и причинява сериозни неудобства на други клиенти, служители на ТУРОПЕРАТОРА или негови партньори. В такъв случай ТУРОПЕРАТОРЪТ не дължи обяснение и неустойки на виновното лице.

При организирани групови пътувания ТУРОПЕРАТОРА може да отмени пътуването, ако не е набран необходимия брой участници, посочени в договора или ако отмяната се дължи на форсмажорни обстоятелства /военни действия, терористични актове, стачки, епидемии, бедствия и др./ В тези случаи ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за изпълнението на договора като връща на ПОТРЕБИТЕЛЯ всички платени суми, без тази част от тях за извършените фактически разходи/платени застраховки, глоба за върнати билети, визови такси и др./. Извършените фактически разходи се удостоверяват с надлежно оформени документи. Когато пътуването не може да бъде осъществено поради липса на достатъчно записани участници, ТУРОПЕРАТОЪТ се задължава да уведоми записаните вече ПОТРЕБИТЕЛИ, чрез лицата подписали договора в срок до 7 дни преди датата на начало на пътуването.

Туроператорът не носи отговорност пред Потребителя в случай на отменяне, забавяне или изменение на сроковете и условията на резервацията, които не зависят от ТУРОПЕРАТОРА, а именно:

  • забавяне на самолетни полети по технически или метерологични причини;
  • анулации и прекъсване на пътуването по лични обстоятелства на ПОТРЕБИТЕЛЯ;
  • отказ на упълномощените органи да издадат виза на ПОТРЕБИТЕЛЯ;
  • недопускане от страна на митническите и гранични служби Потребителят да излезе извън България или да влезе в страната на пътуването поради липса на надлежно оформени документи или извършени правонорушения.

Туроператорът не носи отговорност по неизпълнени или неточно изпълнение на настоящия договор и не дължи неустойки, ако причините за това се дължат на:

а) ПОТРЕБИТЕЛЯ, т.ч. неявяване от негова страна на определено за отпътуване място и време;

б) деиствия на трето лице, несвързано с изпълнението на договора;

в) непреодолима сила или събитие, което не може да бъде предвидено или избегнато от страна на

ТУРОПЕРАТОРА и неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на задълженията им. За непреодолима сила или събитие се считата: забавяне на гранични пунктове, усложнена обстановка по пътищата вкл. стачки от страна на авио линии фериботни компании, всякакъв род проверки на гранични пунктове, проведени от контролните органи, отнемащи време в повече от предвиденото, оказване на медицинска помощ на турист от организирана група и други изключителни обстоятелства. При тези случаи ТУРОПЕРАТОРЪТ си запазва право на промени в програмата и на деиствия според конкретната ситуация без да дължи неустойки за това;

г) случаите, когато някои от включените в програмата на организирано групово пътуване туристически обекти или музеи и са в почивка, ремонт, не работят или са със съкратено работно време в деня, в който са определени за посещение,

В случай на отказ от пътуването и прекратяване на договора от страна на клиента, Туроператорът възстановява платената сума за пътуванто, като удържа следните неустойки;

а) до 60 календарни дни за самолетните програми и до 30 календарни дни преди датата на първа услуга за всички останали резервации – без неустойки

б) от 59 до 30 календарни дни преди датата на тръгване за самолетните програми и от 29 до 20 дни преди датата на първа услуга за всички останали резервации – 50% от внесения депозит

в) от 29 до 20 календарни дни преди датата на тръгване за самолетните програми и от 19 до 10 дни преди датата на първа услуга за всички останали резервации – 100% от внесения депозит

г) от 19 до 14 календарни дни преди датата на тръгване за самолетните програми и от 9 до 5 дни преди датата на първа услуга за всички останали резервации – 75% от общата цена на организираното пътуване

д) под 14 дни календарни за самолетните програми и под 5 дни преди датата на първа услуга за всички останали резервации – 100% от общата цена на организираното пътуване.

е) при анулация на резервация, платена чрез интернет с кредитна или дебитна карта, клиента дължи неустойка в размер на 5% от платената сума, независимо от периода оставащ до датата на тръгване.

Рекламации:

Всички рекламации, свързани с качеството на заплатените услуги, в т.ч. конкретните условия в хотелите и хотелските вериги, трябва да бъдат предявени от туриста на мястото пред доставчика на услугите и представител на ТУРОПЕРАТОРА или пред обслужващата фирма за отстраняване на слабостите. В случай, че заинтересованите страни не се удовлетворени, предявяването на рекламацията става в писмена форма до 3 дни след приключване на пътуването. Потребителя трябва да представи лично в офиса на ТУРОПЕРАТОРА/ТУРАГЕНТА писмена рекламация, съставения констативен протокол, оригиналния екземпляр от договора, платежен документ /касов бон, фактура/. Агенцията се задължава да отовори писмено в срок от 30 календарни дни след депозиране на рекламацията.

В случай, че Потребителя не е предявил рекламация по описания начин, неговите претенции няма да се приемат и разгледат от страна на Туроператора.

Прекратявне на договор:

Всяка от страните има право да поиска изменение или да прекрати договора във връзка със съществени изменения на обстоятелствата, при които е сключен той. Споразумение за изменение или уведомление за прекратяване на договора се извършва в писмена форма.

Страната която иска изменение или прекратяване на договора “поради съществени изменения на обстоятелствата” е длъжна да докаже наличието на такива изменения. При промяна на договора задълженията на страните се запазват в изменен вид.

При прекратяване на договора задълженията на страните се прекратяват след уреждане на финансовите взаимоотношения.